۴ اسفند ۱۳۹۰

دومین ماموریت تیم بازرسان آژانس اتمی ملل متحد در تهران، نیز شکست خورد


پنج‌شنبه، ۰۴ اسفند ۱۳۹۰ / ۲۳ فوریه ۲۰۱۲
AddThis Social Bookmark Button

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی بیانیه‌یی اعلام کرد: مایوس‌کننده است که رژیم ایران درخواست ما را برای دیدار از تاسیسات پارچین در ملاقاتهای اول یا دوم نپذیرفت. ما با روح سازنده‌ای وارد شدیم، اما هیچ توافقی حاصل نشد.

آژانس در بیانیه خود می افزاید: تلاشهای فشرده‌ای برای دست یافتن به یک توافقنامه بر سر سندی که روشن ساختن مسائل حل ناشده در ارتباط با برنامه اتمی رژیم ایران را تسهیل می‌کرد، به‌عمل آمد. اما متاسفانه بر سر این سند، توافقی حاصل نشد.خبرگزاری فرانسه ۳اسفند ۱۳۹۰، در این باره خاطرنشان کرد: تیم بازرسان، هم در جریان این دیدار و هم در جریان دیدار اول خود در اواخر ماه گذشته میلادی درخواست دسترسی به سایت نظامی پارچین را که مشکوک به انجام فعالیتهای نظامی در آن است، به‌عمل آورد، اما رژیم ایران از دادن این اجازه سر باز زد.
یادآوری میکنیم فعالیتهای مخفی اتمی رژیم آخوندی در تاسیسات پارچین چندین بار طی سالهای ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ ( ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ میلادی) از سوی مقاومت ایران افشا شد। در این افشاگریها از کارهای رژیم روی غنی سازی لیزری در مراکز مخفی موسوم به طرح۱ سایت پارچین پرده برداشته شد. همچنین در سال ۱۳۸۴ مقاومت ایران افشا کرد که رژیم برای فریب بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی، آنها را به محل دیگری موسوم به طرح سایت پارچین برده و مانع بازدید بازرسان آژانس از سایر بخشهای این تاسیسات شده بود.

بر گرفته از سایت همبستگی ملی

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست: