۲۶ دی ۱۳۹۰

دادستان سوئيس درصدد صدور حکم دستگيری نوری المالکی به اتهام شکنجه عراقيان و نقض حقوق بشر می باشد


تلويزيون الرافدين به نقل از منابع قضايی گزارش داد: دادستان سوئيس درصدد صدور حکم دستگيری نوری المالکی به اتهام شکنجه عراقيان و نقض حقوق بشر می باشد. منتظر الزيدی رئيس مؤسسه خيريه الزيدی گفت: از ۳سال پيش که مالکی و گاردش به من حمله کردند در عراق شکايت کردم ولی به نظر می رسد که دستگاه قضايی عراق به اين مسائل کاری ندارد. لذا موضوع تعرضی که مالکی به من کرده بود را به دادگاه سوئيس بردم و وکيل موفق شد که اين حکم را بگيرد و چند روز ديگر دادگاه سوئيس حکم خواهد داد و از مالکی خواهد خواست که در دادگاه حاضر شود. مالکی در رأس متهمينی است که در شکنجه من شرکت داشته است هم چنين فرمانده سابق تيپ بغداد سرتيپ ستاد عماد الزهيری متهم به قتل فرقه ای است وی در حال حاضر فرمانده لشکر يازدهم است که چند روز پيش به خانه من يورش بردند. شايد اين خبر را شنيده باشند و سپس دست به اين يورش زده اند. هم چنين ۲نفر ديگر از برادرزاده های مالکی نيز به شکنجه من متهم هستند که احضار خواهند شد. سمير حداد سرپرست وزارت اطلاعات عراق نيز جز متهمين است. دستگاه قضايی سوئيس اين افراد را احضار خواهد کرد و همه اموالشان چه در سوئيس و يا اروپا بلوکه خواهد شد و در صورتی که در دادگاه حاضر نشوند اين حکم صادر خواهد شد و اگر به کشورهای اروپايی آمدند دستگير خواهند شد.
وی افزو د: اين پرونده در دادگاه سوئيس ۲سال طول کشيده است و من از حق خودم و هم چنين از حقوق عراقيان کوتاه نمی آيم. اين شکايت را کردم و آن را خواهم برد و مالکی خواهد فهميد که حتی اگر در اين دولت و حاکميتش باشد ولی نمی تواند خارج از دستگاه قضايی بين المللی و عدالت بين المللی عمل کند. انشاء الله مالکی و همه آنهايی که با مالکی هستند محاکمه خواهند شد.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست: