۲۱ دی ۱۳۹۰

انتخابات مجلس رژیم آخوندی در اوج انزوای داخلی و بین المللی


علیرضا یعقوبی

رژیم آخوندی در نظر دارد در اسفندماه آینده انتخابات به اصطلاح مجلس شورای اسلامی را در اوج انزوای داخلی و بین المللی برگزار کند. علیرغم آنکه اصلاح طلبان که خود را بنا به گفته علی تاجرنیا معاون دبیرکل حزب همبستگی ایران اسلامی "پوزیسیون" و نه "اپوزیسیون" رژیم غرق در جنایت و قساد حاکم می دانند قرار بود تا برآورده شدن حداقل خواسته های خود که برداشتن حصر از موسوی و کروبی بود در انتخابات آتی شرکت نکنند اما بنا به گفته یک نماینده اقلیت مجلس از شهر اراک بنام کواکبیان بیش از ۷۰۰ نفر با گرایش اصلاح طلبی از سراسر کشور در حوزه های مختلف برای کاندیداتوری ثبت نام کردند و نشان دادند که تا کجا کسب قدرت بر برآورده شدن خواسته های حداقلی شان ارجحیت دارد.


رژیِم که بیش از هر شخص و گروه و سازمانی از انزوای شدید داخلی خود خبر دارد بنا به یک اخطاریه شداد و غلاظ قوه قضائیه برای هرکس و گروهی که بخواهد صحبت از بایکوت کردن انتخابات بزند خط و نشان کشید و بنا به گفته وزیر اطلاعات تنی چند از جمله مهدی خزعلی را در همین رابطه دستگیر کرد. او اعلام داشته بود در روز انتخابات بر روی خیابانهای تهران خاکستر مرگ پاشیده خواهد شد. واقعیتی که همه به آن اذعان دارند و رژیم سعی دارد با تمهیدات سرکوبگرانه از افزایش دامنه آن تا حد ممکن جلوگیری نماید. اما چه کسی نمی داند که بعد از به اصطلاح آخرین انتخابات ریاست جمهوری رژیم دیگر کسی گول برخاسته شدن خیراتی از صندوق رای را نخواهد خورد و تتمه نیروهای متوهم هم بعد از سرکوب خونین تظاهرات مردم بعد از انتخابات گذشته به این واقعیت پی برده اند. تمامی گزارشات از داخل گواه بر سکوت و بایکوت عمومی شعبده چندش آور انتخابات آتی است. بحرانهای اقتصادی و گران شدن لحظه به لحظه ارزهای خارجی و قیمت طلا و تاثیر آن بر قیمت های مایحتاج عمومی مردم در کنار بیکاری گسترده و اعتیاد برخاسته از یاس و نومیدی بر طیف گسترده ای از نیروهای جوان و آینده ساز کشور از یک سو و فساد و اختلاس نجومی باندهای درونی رژِیم و حاکمیت مطلق سرکوب عمومی جائی برای پرداختن و امید بستن به انتخابات را حتی برای عقب مانده ترین اقشار جامعه از بین برده است.

نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداها که از یک هفته قبل توسط وزارت کشور رژِیم آغاز شده بود بیانگر این واقعیت است که رژیم حاکم حتی توان اندک اعتراض طیفهای وابسته بخود را ندارد. رد صلاحیت گسترده نمایندگان حتی اصولگرای مجلس بیانگر این حقیقت است که رژیم حتی توان کنترل و تحمل نق و نوق های تنی چند از نمایندگان خودی را هم ندارد. سایت های داخلی وابسته به رژیم رد صلاحیت شده ها را نمایندگان صاجب کرامت و باعث اعتبار مجلس حاضر دانسته و سایت خبر آنلاین خبر از رد صلاحیت هر آن کسی که در مقابل دولت اعتراضی داشت را می دهد. تمام اینها ریشه در این واقعیت دارد که رژیم در انزوای کامل چاره ای جز تن دادن به یک جراحی دیگر در طیف نیروهای خودی که بر خود نام "اصولگرا" نهاده اند ندارد. این در نهایت "شورای نگهبان" رژیم خواهد بود که نشان خواهد داد که تا چه اندازه به این نیاز رژیم پاسخ خواهد داد!!. دو طیف اصولگرا که یکی در پشت رئیس مجلس علی ریجانی سنگر گرفته و دیگر جریانی که احمدی نژاد را در قدرت دارد و از سوی طیف مخالف "اجریان انحرافی" نامیده می شوند. باید توجه داشته باشیم که علی لازیجانی داماد خانواده مطهری بوده و رد صلاجیت علی مطهری و طیف همراه او چنگ و دندانی است که باند احمدی نژاد به علی لازیجانی و باند او نشان می دهد. باند احمدی نژاد در این رابطه همچون انتخابات گذشته طیف مقابل خود را وابسته به خانواده هاشمی رفسنجانی قلمداد می کنند. و در همین رابطه هفته گذشته از خروج خانواده مهدی هاشمی فرزند هاشمی رفسنجانی از کشور با ضیط روادید خروج انها جلوگیری بعمل آمد. لازم به یادآوری است که وزارت ارشاد رژیم در هفته گذشته اقدام به انحلال خانه سینما که بسیاری از اعضای آن افراد وابسته به خود رژیم هستند نمود و نشان داد که در شرایط موجود حاکمیت جتی قدرت تحمل یک انجمن صنفی را هم ندارد. در این شرایط که رژیم نیاز به نشان دادن نرمش برای کشاندن مردم به پای صندوق های رای دارد قوه قضائیه رژیم هم در سرکوب دگر اندیشان سیاسی عقب نماند و حکم اعدام جواد لاری یک بازاری خوشنام و یک زندانی سیاسی دیگر را صادر نمود. تمامی تمهیدات و بگیر و ببندهای سرکوبگرانه در حالی صورت می گیرد که ادامه سیاست بحران آفرینی رژیم در عرصه بین المللی راه به انزوای هر چه بیشتر این رژیم برده و دولتهای عضو اتحادیه اروپا در نشست آتی خود تصمیم گیری درباره تحریم نفتی رژیم در کنار تحریم معاملات تجاری با بانک مرکزی رژیم اخوندی را در دستور کار خود دارند. به این معضلات باید به وضعیت رو به سقوط تنها متحد منطقه ای رژیم یعنی حکومت سوریه و همچنین شرایطی که گماشته ولی فقیه در عراق به آن گرفتار آمده است را اضافه نمود تا هر چه بیشتر به وضعیت فاجعه بار رژیم در عرصه بین المللی پی برد.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست: